Pages

Monday, August 16, 2010

ToLong Jgn SaMan sAye....Pakcik Polis




Alamak..dh terlambat...
Bawa kete still ikut peraturan mcm biasa, tp terlaju sikit..
Dr larkin ke kempas lepas tu menuju ke bukit indah.
Selesai bayar tol di tol perling, menyusur keluar ke bukit indah.
Kelajuan berkurangan apabila sampai di traffic light.Masih sempat lagi...releks..

Eh..kenape mcm jem di depan tu.ooo..polis buat roadblock. Ikut la satu lorong jer..satu lagi dh tutup jalan. Dalam hati tetiba berkata, kalau tetiba kena tahan..nak buat apa yer??? buat muka manis ker kata-kata manis?? ceh..boleh pulak berfikiran begitu sambil menunggu di line yg panjang.

akhir yer doa dlm hati tu termakbul..celupa betul tadi...
"Ke tepi- ke tepi" abang polis memberi arahan.. HAAAAAAA!!!!! terkejut sambil memandang abg polis india tu.betul ker kete saya. dlm kepala pikir..apa salah aku tadi yer..langgar lampu merah takder lah... bawa laju tadi kat highway...tak kan dh leh tembak kat sana kot... alamak dpt surat cinta di bulan puasa ini. Muka still cool lagi..tp hati dh cuak..hahahaha...



"cik.. keluarkan lesen dan ic"...kata abang polis yg sedang menunggu di tepi. Baik lah, saya pun keluar ic saya..tp mana lesen saya... Oh My Good.... oh..ader2..luper lak saya dh renew lesen sekali tukar gambar.

....dlm hati berkata... ker aku mcm budak tak cukup umur tuk aku drive kete myVi ni...sedang kan kat U.K pun aku dh layak bw kete MPV Galaxi..ni pulak nak bw kete myVi kat sini xlayak kene muka mcm budak2 (perasan lak)..hahaha..

"Ok..boleh jalan yer" .... tu jer..

last2 terkeluar jugak soklan kat abg polis ni..

" Nape saya kena tahan?? saya ader buat salah ker?? " (dh polis suruh jalan boleh lak tanya soklan lagi)

"ker muka saya mcm budak-budak lagi tak layak bw kete" (leh pulak kuar soklan cam ni.

"tak der apa-apa, kami saje jer nak tahan sebab takut ader yang tak bawa lesen dan I.C"

Ok..tu je jwpn yer. nampak sgt org tak percaya saya ni di atas umur walaupun saya ni pendek.

" terima kasih cik, selamat berpuasa" kata abg polis lagi..

Tetiba saya mcm heran....ooo xder apa-apa..tp kena tahan....

Saya pun bercerita lah kepada Mr J saya yang saya kena tahan oleh abang-abang polis tadi. Dia kata memang polis buat roadblock kat kawasan tu..sebab diaorang ni pelatih lagi..kat baju takder paku lagi... Diaorang tgh latihan la tu. Kalau saya lihat pun..ramai sgt polis roda-roda di kawasan tu..ingatkan kawasan tu adalah kawasan hitam, or kawasan baru...

Moral of story : Jangan bawa kete laju-laju walaupun dh lambat & sentiasa bawa lesen dan i.c walaupun di mana anda berada.

3 comments:

farizah zin said...

hahahaha.
ieie...
ape la..
da dia suh jalan,jalan je la..

eh, orang da tukar blog..
www.orkedpagi.wordpress.com
www.farizahzin.blogspot.com

Anonymous said...

apa la kakcik..... heheheh =) kalu kena sman habis la......

afirina said...

farizah: ooo..dh tukar yer..baik la..

anon: abg polis tu sajer jer...minat kot..hahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...