Pages

Wednesday, August 31, 2011

...dari selatan ke utara...


Assalammualaikum & Salam sejahtera...

1st sekali,

Happy Merdeka raya day!!!!



Sekarang ni saya dah berada di utara tanah air... yup Kedah darul Aman.. Raya ke 2 sudah ni.. Penat balik JB belum hilang lagi terus ke Utara. Esk saya akan pulang ke Selangor dan insyaAllah kalau larat terus pulang ke JB.. Sungguh penat.....


What i'm doing in Kedah... yup..melawat sedara mara sebelah bonda. Setakat saya melawat saya kenal semua lagi... Siap ingatkan jalan untuk ibu saya di mana letak rumah sedra mara..sebab saya rasa setiap kali balik raya..rumah tu juga kami melawat.

Bila melalui jalan-jalan membangkit memori bonda saya, mesti tak lekang cerita zaman-zaman kecik beliau. Terjun dlm sungai... baling lumpuq kat bendang... dan mcm-mcm lagi. berbeza dgn zaman sekarang.. Zaman saya pula, hanya ke kebun sebab saya di besarkan di kuala selangor yg ada kebun-kebun koko sahaj dan bertemankan nyamuk.

Sekarang sungai bonda saya terjun tu dh bertukar kaler... kalau di amati sungai sekarang dh sgt kotor. Banyak sangat sampah sarap di tepi-tepi sungai. Sayang kita tidak hargai sungai kita dari dulu lagi...

Khamis ni saya akan mula kerja kembali.. terasa cepat masa berlalu..sekejap jer saya cuti rupa yer...

ok... enjoy this pic :








2 comments:

sweet tooth said...

uih...cepatnya kerja! kamis org cuti umum lagi da... ganti cuti merdeka...

Aishah said...

Hi saya sedang mencari kebun koko untuk membeli buahnya untuk membuat coklat yang boleh dijual di kedai saya. saya lihat yang awak ada cerita mengenai ladang koko di hulu selangor, dimana ? Sabak Bernam ya? Boleh tolong beritahu macam mana nak cari pekebun? atau tuan ladang koko? Sudah pergi ke Malaysian Koko Board tetapi mereka tak beri informasi.... Terima kasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...