Pages

Monday, January 31, 2011

Rindu pada sang mentari




saya rasa kali terakhir nampak matahari hari khamis minggu lepas..itu pun hanya seketika.. dan kemudian tidak kelihatan sehingga sekarang..oh..saya amat merindui sang matahari.
Hujan tidak berhenti sejak hari itu, pada khamis petang itu jugak hanya muncul seketika bila senja menjelma (ceh...mcm ayat novel) Sejuk di rasai sehingga ke tulang rusuk..huhuhuhu

“Dan Allah menciptakan padanya bulan sebagai ‘nuur’ dan menjadikan matahari sebagai ‘siraaja’ (pelita)”. (QS. 71: 16)

Matahari ...
Bagi saya ia amat bermakna..biar kering kontang pun ..saya tetap suka matahari. Saya bukan tidak suka hujan... tp saya fobia dgn hujan...Hujan seperti kegelapan dan ketakutan untuk saya..sedangkan hujan itu rahmat... biar hujan seketika..tp tak sanggup untuk menghadapi hari2 hujan...


"Dialah Yang menjadikan bumi sebagai hamparan bagimu dan langit sebagai atap, dan Dia menurunkan air ("hujan") dari langit, lalu Dia menghasilkan dengan "hujan" itu segala buah-buahan sebagai rezki untukmu; karena itu janganlah kamu mengadakan sekutu-sekutu bagi Allah, padahal kamu mengetahui". (QS. 2:22)

Jika hujan..perut pun sudah lapar...so this weeknd saya bersama sahabat-sahabat saya telah membuat puding roti...(sedap jugak rasa yer) . Saya bersama cik ayuz dan cik dayah suka main "masak-masak". Dah 2x kelas masakan diadakan..( seronok main masak-masak rupa yer). Kami sebenaryer nak meneingkatkan ilmu rumahtangga..(hehehehe) so, tu la sebab saya selalu main masak-masak bersama mereka.







Ok lah..itu sahaja tuk minggu ni.. marilah kita berdoa supaya hujan berhenti supaya johor tak banjir...huhuhu(nati tak dpt nk balik kg) huhuhuhu

3 comments:

Hidayati Farhan said...

wahh, nmpk sedap sampai menilat jari tu ilya. meh la share resepi. hehehe. nk gak tgkatkan ilmu rumahtangga. kehkehkeh

ilya_afirina said...

hehehe..bole2..ni pun ambik drpd blog org lain..ayuz ambik kan...

nati ilya link pd yati yer..

Hidayati Farhan said...

owhh, ok2. thanx

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...